Liefs uit Londen journal #5 – Hoog bezoek

Do 5 april

Vandaag gaan we weer lunchen met Roeland. Aangezien hij ’s avonds vaak laat thuis is, is het zo leuk om op deze manier wat extra tijd te snoepen. We maken een flinke wandeling vanaf ons huis, ontdekken een paar hele mooie parken en daarna keer ik nogmaals terug naar mijn favoriete winkelcentrum Westfield. Ik ga voor een tweede poging om een jasje voor Kyra te scoren. Het wordt uiteindelijk een (iets te) succesvolle shopsessie. Je kent het wel, je gaat voor één ding, maar loopt tegen wat dingen aan die je toch echt niet kunt laten liggen. Zo kom ik thuis met twee nieuwe shirtjes, twee broekjes en een paar Adidasjes voor Kyra en scoor ik voor mezelf een paar Stan Smith’s en Nikes. Goed geslaagd:).

Londen journal #5

Deze Adidasjes zijn toch té lief! Het was een gelukje, het laatste paar voor de helft van de prijs.

Onderweg spotten we prachtige bloesem, hier wordt iedereen toch blij van?

Vr 6 april

Vandaag krijgen we ons eerste bezoek! Kyra en ik gaan samen naar Gatwick Airport om mijn schoonzusje, zwager en neefje op te halen. Natuurlijk sta ik veel te vroeg op het vliegveld, maar we vermaken ons prima. Vooral Kyra geniet van alle aandacht die ze weer krijgt. Ik heb voor het eerst het zitgedeelte van de kinderwagen omgedraaid, zodat ze vooruit kan kijken. Een goede zet blijkt wel, want ze is helemaal in haar element omdat ze alles en iedereen kan zien.

Nadat ons bezoek is aangekomen, gaan we richting ons huis. Althans, dat is de bedoeling. We maken per ongeluk eerst een ommetje via de Londen Bridge, want we zijn de verkeerde trein in gestapt, oeps. Ach ja, hebben we alvast een beetje sightseeing gehad:).

Eenmaal thuis doen we lekker rustig aan. Het is zo leuk om mijn kleine neefje ook weer te zien. Tjonge wat voelt het lang geleden dat ik zo’n klein baby’tje had. Ik ben zelfs een beetje onhandig met zo’n hummeltje.

’s Middags maken we een lange wandeling. We komen vrij laat terug, brengen de kindjes naar bed, bestellen eten en hebben verder een relaxed avondje.

Za 7 april

We starten lekker rustig op en vertrekken nadat de baby’s hebben geslapen. Roeland is altijd goed in het uitzoeken van leuke rondjes en ook dit keer heeft hij weer een mooie route uitgestippeld. We beginnen met een flinke wandeling door een heel mooi park in de buurt (Streatham Common). Hier hebben we onze eerste koffie-/theestop. Het is heerlijk weer, dus we zitten lekker buiten. Na de break lopen we verder richting Crystal Palace, een buurt waar ik nog niet eerder ben geweest. Ik ben helemaal in mijn element, want het is een onwijs leuk buurtje met allemaal hippe tentjes en winkels.

Ik vind haar zo schattig in haar nieuwe kleertjes:).

Heel in de verte zie je The Shard. Londen is best heuvelachtig, waardoor je op veel plekken een prachtig uitzicht hebt.

Na een lange wandeling gaan we uitgebreid lunchen bij Smoked Bone, een superleuk tentje met heerlijk eten en hele behulpzame medewerkers. Een echte hotspot als je het mij vraagt!

Nadat we hebben gegeten, sneaken we even naar binnen bij een hele grote antiekzaak. Ik zoek nog een vintage kastje. Ze hebben nog niet helemaal wat ik zoek, maar ik ga hier zeker nog een keer kijken. Wow wat hebben ze hier veel moois!

Het station van Crystal Palace, echt een plaatje.

Aan het einde van de dag pakken we nog even wat toeristische trekpleisters mee en eindigen we met een culinair hoogstandje (ahum). Aangezien we aardig gaar zijn, heel veel hebben gelopen en de baby’s ook wel wat slaap kunnen gebruiken, doen we een snelle (en vieze) hap bij de KFC. Niet voor herhaling vatbaar.

The Shard van onderaf.

Aan het einde van de dag krijgen we een mooie zonsondergang cadeau.

Zo 8 april

Het is helaas regenachtig, dus we voelen niet de behoefte om naar buiten te gaan. Bovendien staat er een fotoshoot met mijn kleine neefje op de planning. Naast dat ik interieurs fotografeer, vind ik het ook heel leuk om zo nu en dan baby’s en gezinnen vast te leggen. Na een ochtendje foto’s schieten en bewerken is het klaar en heb ik een mooie selectie foto’s. Zo leuk om anderen hier blij mee te maken!

We gaan uitgebreid lunchen en daarna brengen we onze gasten richting het vliegveld. Daarna doen we boodschappen en maken we er een relaxte middag en avond van.

Ma 9 april

Vandaag doe ik research naar een nieuwe camera. Aangezien ik meer met fotografie wil doen, wil ik een goede camera aanschaffen. Ik heb al wat op het oog, maar voordat ik zo’n grote uitgave doe wil ik me er eerst nog wat meer in verdiepen. Verder zoek ik naar leuke activiteiten bij ons in de buurt. Ik hoop op die manier wat meer mensen hier te leren kennen. Er is gelukkig heel veel te doen voor gezinnen. Woensdagochtend is er bijvoorbeeld een soort speeluurtje waar je met je baby naartoe kan. Morgen maar eens kijken of het wat is. Sowieso leuk voor Kyra om met andere kindjes in een andere omgeving te spelen.

Verder maak ik onze logeerkamer gereed voor ons volgende bezoek. Over twee weken komen er vrienden langs. Het is zo fijn dat we zo’n ruime extra kamer met badkamer hebben, dan hebben onze gasten echt een eigen plek. We zijn nog steeds enorm blij met ons mooie huis. Oh en spot je Kyra op de foto? Die helpt even mee, jong geleerd is oud gedaan toch:)?

Oh en ’s avonds boeken we nog ‘even’ vliegtickets voor onze vakantie in september. We zijn er helemaal hyper door! Later meer over onze plannen, maar ik kan je alvast verklappen dat het een hele gave reis wordt:).

Londen journal #5

Di 10 april

Vandaag maak ik deze journal af en schiet ik weer een voorraadje foto’s. Ik probeer Kyra er ook op te krijgen, maar dat blijft een uitdaging. Ze is zo beweeglijk en heeft vandaag helemaal geen zin om op de foto te gaan.

Ik denk dat ik zometeen eindelijk eens een eindje op mijn nieuwe fiets ga fietsen. Toch een beetje spannend hier. Ik ken de weg nog niet zo goed en ik weet nog niet op welke plekken je goed kunt fietsen. Maar eens moet de eerste keer zijn, dus we beginnen gewoon met een klein rondje.

Dat was ‘m weer voor deze week. Bedankt voor het lezen!

Liefs, Hedwig

In mijn wekelijkse journal geef ik een kijkje in ons Londense leven. Van foto’s met mijn camera en snapshots met telefoon tot verhalen over mijn belevenissen als Dutchie in Londen. Lees hier al mijn Londen journals.